 Domov
Súbor indikátorov v zmysle Metodiky SAAVŠ pre ukazovatele VSK
(schválené VR VŠZaSP dňa 7.9.2022)
1. Nomenklatúra a legislatívny rámec ( na stiahnutie tu)
2. Ukazovatele na vyhodnocovanie štandardov podľa Metodiky SAAVŠ na vyhodnocovanie štandardov čl . 17- 19
Článok 17
Ukazovatele vstupu do vzdelávania
a) počet ponúkaných študijných programov podľa 1., 2. a 3. stupňa vzdelávania;
b) podiel neotvorených študijných programov v akademickom roku z celkovej ponuky;
c) počet ponúkaných študijných programov v inom ako slovenskom jazyku;
d) podiel neotvorených študijných programov v inom ako slovenskom jazyku v akademickom roku z ich celkovej ponuky;
e) počet uchádzačov o štúdium v príslušnom akademickom roku;
f) počet uchádzačov o štúdium v príslušnom akademickom roku s iným ako slovenským občianstvom;
g) podiel zapísaných študentov zo všetkých prihlásených záujemcov o štúdium v príslušnom akademickom roku;
h) podiel prijatých študentov z iných vysokých škôl v 2. a 3. stupni vzdelávania.
Článok 18
Ukazovatele vzdelávania
1. Prijímacie konanie, priebeh a ukončenie štúdia
a) počet študentov vysokej školy/študijného programu v jednotlivých rokoch štúdia;
b) podiel študentov prvého roka štúdia, ktorí predčasne ukončili štúdium v štruktúre podľa dôvodu (vylúčenie pre neprospech, zanechanie štúdia, zmena študijného programu);
c) miera predčasného ukončenia štúdia v ďalších rokoch štúdia;
d) podiel zahraničných študentov z celkového počtu študentov;
e) podiel študentov s iným ako slovenským občianstvom študujúcich v inom ako slovenskom jazyku z celkového počtu študentov;
f) podiel študentov prekračujúcich štandardnú dĺžku štúdia;
g) priemerná dĺžka nadštandardnej dĺžky štúdia;
h) počet odhalených akademických podvodov, z toho počet plagiátov;
i) počet disciplinárnych konaní (vylúčenie zo štúdia, napomenutie, bez následkov a pod.);
j) počet absolventov.
2. Učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta
a) pomer počtu študentov a učiteľov;
b) počet záverečných prác vedených vedúcim záverečnej práce (priemerný a maximálny počet);
c) podiel kontaktnej výučby (vrátane podpory študentov) na celkovej pracovnej kapacite učiteľov vysokej školy/študijného programu (v hodinách za týždeň);
d) podiel vyslaných študentov na mobility do zahraničia z celkového počtu študentov;
e) priemerný počet kreditov za profilové predmety v študijnom programe;
f) počet prijatých študentov na mobility zo zahraničia v príslušnom akademickom roku;
g) rozsah podpory a služieb kariérového poradenstva (odhadované v hodinách na študenta);
h) počet zamestnancov so zameraním na podporu študentov (študijné a kariérové poradenstvo);
i) podiel študentov, ktorí sa zapojili do hodnotenia kvality výučby, a učiteľov študijného programu z celkového počtu študentov; miera spokojnosti študentov;
j) miera spokojnosti študentov s kvalitou výučby a učiteľov;
k) miera spokojnosti študentov so špeciálnymi potrebami;
l) počet podaných podnetov študentov.
3. Učitelia
a) počty všetkých učiteľov na funkčných miestach profesor, docent, odborný asistent, asistent, lektor, ostatní;
b) počty samostatných výskumných pracovníkov s absolvovaným vysokoškolským štúdiom 2. stupňa (spolu s počtom učiteľov = počet tvorivých pracovníkov TP);
c) počet učiteľov s vedecko-pedagogickým titulom, vedeckou hodnosťou a s vedeckým kvalifikačným stupňom (prof., doc., DrSc., VKS I, VKS IIa);
d) podiel učiteľov s PhD. a vyšším na celkovom počte učiteľov;
e) vek učiteľov študijného programu zabezpečujúcich profilové predmety (priemerný vek a rozpätie);
f) podiel učiteľov – absolventov inej vysokej školy;
g) podiel učiteľov, ktorí získali PhD. (alebo jeho ekvivalent) na inej vysokej škole ako pôsobia;
h) podiel učiteľov praxou dlhšou ako 1 rok na zahraničnej vysokej škole alebo na výskumnej inštitúcii v zahraničí;
i) počet prijatých učiteľov na mobility zo zahraničia v príslušnom akademickom roku;
j) podiel vyslaných učiteľov na mobility do zahraničia v príslušnom akademickom roku.
4. Tvorivá činnosť a habilitačné konanie a inauguračné konanie
a) počet publikačných výstupov učiteľov za ostatných 6 rokov v jednotlivých odboroch štúdia a kategóriách výstupov;
b) počet publikačných výstupov učiteľov, ktoré sú registrované v databázach Web of Science alebo Scopus za ostatných 6 rokov v jednotlivých odboroch uskutočňovaného štúdia a kategóriách výstupov (alebo ekvivalent napr. v umení);
c) počet publikačných výstupov študentov doktorandského štúdia, ktoré sú registrované v databázach Web of Science alebo Scopus za ostatných 6 rokov v jednotlivých odboroch uskutočňovaného štúdia a kategóriách výstupov (alebo ekvivalent napr. v umení);
d) počet ohlasov na publikačné výstupy učiteľov za ostatných 6 rokov;
e) počet ohlasov na publikačné výstupy učiteľov, ktoré sú registrované v databázach Web of Science a Scopus za ostatných 6 rokov;
f) počet výstupov tvorivej činnosti špičkovej medzinárodnej kvality podľa zvyklostí v odbore;
g) hodnotenie úrovne tvorivej činnosti pracoviska vysokej školy;
h) výška získanej finančnej podpory z domácich a medzinárodných grantových schém a z iných súťažných zdrojov v problematike odboru;
i) počet študentov 3. stupňa štúdia (PhD.) na školiteľa (priemerný a maximálny počet);
j) počet študentov 3. stupňa štúdia (PhD.) v prislúchajúcom odbore habilitácií a inaugurácií;
k) počet školiteľov v odbore habilitácií a inaugurácií (fyzické osoby aj FTE29);
l) počet schválených návrhov na udelenie titulu profesor vo vedeckej rade vysokej školy v bežnom roku;
m) počet schválených návrhov na udelenie titulu docent vo vedeckej rade v bežnom roku;
n) počet zastavených habilitačných konaní a inauguračných konaní (začatých konaní, ktoré boli vo vedeckej rade neschválené, stiahnuté uchádzačom alebo zastavené ináč) v bežnom roku.
Článok 19
Ukazovatele výstupu zo vzdelávania
a) miera uplatniteľnosti absolventov vysokej školy/študijného programu;
b) miera spokojnosti zamestnávateľov s dosahovanými výstupmi vzdelávania študijného programu.
|