Navigácia |
Profil absolventa
Domov Pracoviská
Detašované pracoviská
Saleziánum
Katedra sociálnej práce s deťmi a mládežou
Profil absolventa
Profil absolventa:
-
samostatný, kriticky mysliaci, zodpovedný
-
vie kreatívne myslieť a aktívne konať
-
s jasnou hodnotovou orientáciou (kresťanskou)
-
ovláda základy psychológie a manažmentu
-
má prehľad, čo už v práci s mládežou funguje, aké sú prístupy
-
má prehľad v aktuálnej legislatíve
-
pozná sieť pomoci
-
rozumie sociálnej politike a vie sa v nej orientovať
-
vie rozanalyzovať situáciu a ponúknuť výchovný program/pomoc
-
rozumie kontextu života mladého človeka (rodina, osobná zrelosť mladého človeka, vzťah ku škole, využívanie voľného času,...)
-
vie navrhnúť východiská (zo situácie mladého človeka) a realizovať ich
-
vie robiť širšie intervencie v systéme, vytvára mechanizmy pomoci/podpory mládeže, ktoré zostanú prítomné aj bez neho
-
je s mladým človekom „na rovesníckej línii“
-
pozná výchovné faktory, ich dynamiku, vie na ne reagovať, ovplyvňovať ich
-
vie pracovať so skupinou
-
vie viesť ľudí okolo seba k práci postavenej na princípoch preventívneho výchovného systému
-
výstupné štandardy kvality osobnosti absolventa
-
absolvent študijného programu Sociálna práca s deťmi a mládežou by mal byť charakteristický svojimi morálnymi postojmi, sociálnym cítením, je empatický a erudovaný odborník s profesionálnymi zručnosťami využívajúci supervíziu.
-
k najdôležitejším črtám jeho osobnosti patrí jeho schopnosť:
-
morálno-etického a humánneho prístupu k ľuďom, predovšetkým k deťom a mladým ľuďom, k trpiacim v sociálnej núdzi, vychádzajúci z lásky k človeku a snahy pomáhať mu,
-
pochopiť klienta v najnáročnejších životných situáciách a pomáhať mu riešiť jeho problémy, prejaviť mu úctu, empatiu, útechu a emocionálnu podporu,
-
získať klienta pre spoluprácu,
-
samostatne myslieť a pohotovo reagovať, flexibilne vykonávať zmeny a niesť zodpovednosť,
-
cieľavedome, rozvážne a rozhodne konať,
-
aplikovať a využívať získané vedomosti a schopnosti v praxi,
-
kreatívne a koncepčne riešiť profesionálne úlohy,
-
pracovať v tíme,
-
získavať informácie, pracovať s nimi a tvorivo ich pretvárať,
-
byť schopný prezentovať výsledky práce na odborných podujatiach,
-
rozvíjať vlastnú osobnosť, vzdelávať sa a byť schopný vzdelávať iných,
-
zaujímať sa o vlastný rozvoj samoštúdiom, účasťou na odborných podujatiach a podieľať sa na svojom profesionálnom rozvoji tvorivou činnosťou
|